Ieri, 15 aprilie, s-a incheiat campania de informare prin scrisorile anuale pentru clientii sistemului de pensii private din Romania. Pana astazi (inclusiv), toti administratorii de fonduri de pensii private au expediat, potrivit legislatiei in vigoare, peste 5 milioane de scrisori de informare pentru tot atatia participanti la fonduri. In perioada imediat urmatoare, aceste 5 milioane de scrisori anuale de informare vor incepe sa ajunga la destinatari (perioada difera in functie de operatorul postal / de curierat ales de administratori).
Scrisoarea anuala de informare este obligatorie si gratuita, se expediaza participantului la ultima adresa de corespondenta comunicata si contine date privind situatia contului personal de pensie privata la sfarsitul anului 2009, situatia financiara a fondului de pensii private ales de participantul respectiv, precum si situatia financiara a societatii de administrare a acelui fond de pensii. Forma si continutul minim al scrisorii anuale de informare sunt reglementate de Normele CSSPP nr. 4 si 5 / 2008 privind obligatiile de transparenta si raportare in sistemul de pensii private.
Cum arata scrisoarea anuala de informare? Pentru exemplificare, atasam doua mostre de scrisori anuale de informare, puse la dispozitie de doi dintre membrii APAPR. Cele doua mostre atasate nu contin date personale ale niciunui client, iar datele din tabelul de la sectiunea I – informatii privind activul personal acumulat de participant - reprezinta simulari si sunt prezentate doar cu titlu de exemplu. Intre cele doua mostre exista diferente (inclusiv in cadrul tabelului de la sectiunea I), intrucat una se adreseaza unui participant la un fond de pensii private obligatorii (Pilonul II) si cealalta unui participant la un fond de pensii private facultative (Pilonul III).
Cum citesc scrisoarea anuala de informare? Partea de date financiare a scrisorii are 3 sectiuni:
- informatii privind activul personal acumulat de participant;
- informatii privind situatia financiara a fondului de pensii;
- informatii privind situatia financiara a societatii de administrare a fondului de pensii.
Pentru clienti, cele mai relevante informatii sunt cele de la sectiunea I, care vizeaza acumularea din contul lor personal de pensie privata. Primele coloane prezinta data (luna, anul), urmatoarele prezinta valoarea contributiei, valoarea unitatii de fond la data convertirii contributiei, numarul de unitati de fond achizitionate in luna respectiva, numarul total de unitati de fond acumulate pe parcurs, valoarea unitatii de fond in ultima zi a lunii, iar ultima coloana reprezinta activul net personal acumulat, adica suma stransa in contul personal de pensie privata al participantului. In cadrul acestei ultime coloane, primul rand reprezinta valoarea din contul personal la sfarsitul anului 2008, iar ultimul rand reprezinta valoarea din contul personal la sfarsitul anului 2009.
Celelalte doua sectiuni prezinta situatia financiara a fondului de pensii in anul 2009, precum si situatia financiara a administratorului fondului de pensii in anul 2009. Ele sunt prezentate cu caracter informativ si au un grad mai redus de relevanta pentru client.
Daca nu primesc scrisoarea anuala de informare? Daca in perioada urmatoare (care difera in functie de operatorul postal / de curierat ales de administratori) un participant nu primeste scrisoarea de informare anuala, el trebuie sa se adreseze direct administratorului fondului sau de pensii private, care are obligatia legala de a ii expedia aceasta scrisoare. Pentru ca participantul sa se asigure ca primeste in fiecare an scrisoarea de informare, el trebuie sa comunice in scris administratorului orice modificare a adresei de corespondenta sau a altor date personale.
Cum ma mai pot informa in legatura cu contul meu de pensie privata? Participantii la sistemul de pensii private nu trebuie sa se bazeze doar pe scrisoarea anuala de informare, intrucat au la dispozitie o multitudine de mijloace prin care isi pot afla nu doar o data pe an, ci oricand, in timp real, valoarea sumelor acumulate in contul lor personal de pensie privata.
Pentru toti clientii sistemului de pensii private, APAPR pune la dispozitie, pe site-ul sau, sectiunea
INFO PARTICIPANTI: http://www.apapr.ro/info-participanti.html
Cea mai importanta facilitate oferita clientilor este consultarea pe Internet a situatiei contului personal de pensie privata, in orice moment:
VERIFICA-TI PENSIA PRIVATA: http://www.apapr.ro/verifica-ti-pensia-privata.html
In cadrul acestei sectiuni, participantii a 8 dintre cele 10 fonduri de pensii private obligatorii (reprezentand 97,4% din numarul total), precum si participantii a 4 dintre cele 13 fonduri de pensii private facultative (reprezentand 61% din numarul total) isi pot consulta in timp real valoarea contului personal de pensie privata, oricand doresc.
De asemenea, participantii au la dispozitie informatii complete si actualizate de contact ale tuturor administratorilor de fonduri de pensii private si se pot adresa CSSPP:
CLIENT CENTER: http://www.apapr.ro/client-center.html
In plus, toti clientii din sistemul de pensii private pot consulta intr-un singur loc toate prospectele fondurilor, precum si face comparatii intre caracteristicile tuturor fondurilor de pensii:
COMPARATII FONDURI: http://www.apapr.ro/comparatii-fonduri.html
Scrisoarea anuala de informare este obligatorie si gratuita, se expediaza participantului la ultima adresa de corespondenta comunicata si contine date privind situatia contului personal de pensie privata la sfarsitul anului 2009, situatia financiara a fondului de pensii private ales de participantul respectiv, precum si situatia financiara a societatii de administrare a acelui fond de pensii. Forma si continutul minim al scrisorii anuale de informare sunt reglementate de Normele CSSPP nr. 4 si 5 / 2008 privind obligatiile de transparenta si raportare in sistemul de pensii private.
Cum arata scrisoarea anuala de informare? Pentru exemplificare, atasam doua mostre de scrisori anuale de informare, puse la dispozitie de doi dintre membrii APAPR. Cele doua mostre atasate nu contin date personale ale niciunui client, iar datele din tabelul de la sectiunea I – informatii privind activul personal acumulat de participant - reprezinta simulari si sunt prezentate doar cu titlu de exemplu. Intre cele doua mostre exista diferente (inclusiv in cadrul tabelului de la sectiunea I), intrucat una se adreseaza unui participant la un fond de pensii private obligatorii (Pilonul II) si cealalta unui participant la un fond de pensii private facultative (Pilonul III).
Cum citesc scrisoarea anuala de informare? Partea de date financiare a scrisorii are 3 sectiuni:
- informatii privind activul personal acumulat de participant;
- informatii privind situatia financiara a fondului de pensii;
- informatii privind situatia financiara a societatii de administrare a fondului de pensii.
Pentru clienti, cele mai relevante informatii sunt cele de la sectiunea I, care vizeaza acumularea din contul lor personal de pensie privata. Primele coloane prezinta data (luna, anul), urmatoarele prezinta valoarea contributiei, valoarea unitatii de fond la data convertirii contributiei, numarul de unitati de fond achizitionate in luna respectiva, numarul total de unitati de fond acumulate pe parcurs, valoarea unitatii de fond in ultima zi a lunii, iar ultima coloana reprezinta activul net personal acumulat, adica suma stransa in contul personal de pensie privata al participantului. In cadrul acestei ultime coloane, primul rand reprezinta valoarea din contul personal la sfarsitul anului 2008, iar ultimul rand reprezinta valoarea din contul personal la sfarsitul anului 2009.
Celelalte doua sectiuni prezinta situatia financiara a fondului de pensii in anul 2009, precum si situatia financiara a administratorului fondului de pensii in anul 2009. Ele sunt prezentate cu caracter informativ si au un grad mai redus de relevanta pentru client.
Daca nu primesc scrisoarea anuala de informare? Daca in perioada urmatoare (care difera in functie de operatorul postal / de curierat ales de administratori) un participant nu primeste scrisoarea de informare anuala, el trebuie sa se adreseze direct administratorului fondului sau de pensii private, care are obligatia legala de a ii expedia aceasta scrisoare. Pentru ca participantul sa se asigure ca primeste in fiecare an scrisoarea de informare, el trebuie sa comunice in scris administratorului orice modificare a adresei de corespondenta sau a altor date personale.
Cum ma mai pot informa in legatura cu contul meu de pensie privata? Participantii la sistemul de pensii private nu trebuie sa se bazeze doar pe scrisoarea anuala de informare, intrucat au la dispozitie o multitudine de mijloace prin care isi pot afla nu doar o data pe an, ci oricand, in timp real, valoarea sumelor acumulate in contul lor personal de pensie privata.
Pentru toti clientii sistemului de pensii private, APAPR pune la dispozitie, pe site-ul sau, sectiunea
INFO PARTICIPANTI: http://www.apapr.ro/info-participanti.html
Cea mai importanta facilitate oferita clientilor este consultarea pe Internet a situatiei contului personal de pensie privata, in orice moment:
VERIFICA-TI PENSIA PRIVATA: http://www.apapr.ro/verifica-ti-pensia-privata.html
In cadrul acestei sectiuni, participantii a 8 dintre cele 10 fonduri de pensii private obligatorii (reprezentand 97,4% din numarul total), precum si participantii a 4 dintre cele 13 fonduri de pensii private facultative (reprezentand 61% din numarul total) isi pot consulta in timp real valoarea contului personal de pensie privata, oricand doresc.
De asemenea, participantii au la dispozitie informatii complete si actualizate de contact ale tuturor administratorilor de fonduri de pensii private si se pot adresa CSSPP:
CLIENT CENTER: http://www.apapr.ro/client-center.html
In plus, toti clientii din sistemul de pensii private pot consulta intr-un singur loc toate prospectele fondurilor, precum si face comparatii intre caracteristicile tuturor fondurilor de pensii:
COMPARATII FONDURI: http://www.apapr.ro/comparatii-fonduri.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu