Adresa noastra de e-mail este
desprepensii@gmail.com

28 martie 2010

Lansare Enciclopedia juridică online de drept social (www.costelgilca.ro)

Va invitam sa consultati in perioada urmatoare Enciclopedia juridică online de drept social (www.costelgilca.ro), un site care se va dovedi un instrument de mare calitate pentru doritorii de informatii din domeniul drepturilor sociale-dreptul muncii, somaj, sanatate si pensii.

De asemenea, pe partea de pensii, veti gasi multe articole care combina teoria cu practica din casele de pensii scrise de subsemnatul, semnatarul acestui blog pe care il cititi cu totii.

Va las in compania cuvintelor celui care a avut ideea viitorului site, domnul Costel Gîlcă:

"Enciclopedia juridică online de drept social (www.costelgilca.ro) este un proiect născut din pasiune. La început a fost dorinţa de a cunoaşte cât mai amănunţit toate aspectele domeniului dreptului social. Apoi a fost dorinţa de a împărtăşi informaţiile pe care le-am descoperit în bibliotecile din România, Franţa, Luxembourg, Italia. Îmi doream ca lumea să aibă acces la informaţiile pe care eu le găsisem. Apoi a fost ideea de a prezenta toate informaţiile în mod unitar. Astfel s-au născut cărţile Sistemul public de pensii (2003), Reorganizarea întreprinderilor (2005), Îndrumar de drept social român şi european (2005), Jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene. Principii. Libera circulaţie a lucrătorilor (2006), Pensii şi alte drepturi de asigurări sociale - culegere de practică judiciară (2008), Codul muncii adnotat (2008), Codul securităţii sociale (2009), Codul european al muncii şi securităţii sociale (2009), Jurisprudenţa Curţii de Justiţie Europene (2009), Practica relevantă a CJCE de la integrarea României (2009) şi multe articole.

Aceste lucrări mi-au demonstrat că formatul tipărit al cărţilor este limitat, că informaţia în domeniul juridic este din ce în ce mai vastă, iar timpul necesar pentru a găsi informaţiile relevante interesului de moment este scurt.

Pentru a ţine pasul cu viteza schimbărilor legislative, am creat blogul personal. Acesta avea însă un mare inconvenient: îi lipsea o logică internă care să îmi permită să prezint informaţia structurată aşa cum doream eu.


A trecut ceva vreme până când toţi factorii necesari unui proiect de mare anvergură (întreaga informaţie din domeniul dreptului social să fie accesibilă cu un minim de efort) s-au conjugat. Suficientă libertate de creaţie, suficient de mult timp care să fie alocat infrastructurii cercetării, suficientă maturitate în prezentarea informaţiilor şi, nu în ultimul rând, suficiente resurse financiare. Crearea propriului cabinet de avocat Gîlcă Costel a constituit un pas important pentru conjugarea tuturor factorilor necesari.


Şi munca a început acum aproximativ 12 luni. Încet, dar sigur, s-a conturat, a prins consistenţă şi s-a născut proiectul: Enciclopedia juridică online de drept social (http://www.costelgilca.ro/).


Satisfacţia mea majoră în acest proiect provine din modalitatea în care informaţia este structurată şi prezentată, din faptul că informaţia relevantă interesului de moment poate fi găsită la un click distanţă.


Bucuria mea sufletească provine însă din faptul că ştiinţa de drept social, reprezentată de totalitatea operelor scrise, peste 600 de cărţi şi articole publicate în România începând cu anul 1900, este acum prezentă pe monitoarele tuturor celor interesaţi.


Considerând că ştiinţa trebuie împărtăşită, că ştiinţa nu este proprietatea absolută a nimănui, am decis că Enciclopedia juridică online de drept social (www.costelgilca.ro) va putea fi accesată gratuit din toate bibliotecile publice, precum şi Facultăţile de Drept din cadrul Universităţilor publice din România.


Vă invităm să vă aşezaţi comod în fotoliile dumneavoastră şi să păşim împreună în biblioteca virtuală a dreptului muncii şi dreptului securităţii sociale."

Av. Costel Gîlcă

Un comentariu:

Anonim spunea...

Buna seara.m-am nascut in anul 1958 17 octombrie.din anul l974-l994 am cotizat la stat si am o vechime in munca de 18 ani si doua luni din care doar 8ani sunt in gr.II.a,iar din anul 1944 pana in 2011 am intrat in pensie de invaliditate de gradul II apoi mai tarziu gr.3.in luna august am fost chemata la expertiza si mi-a anulat pensia.Rugamintea mea este daca ma incadrez sa ma pensionez la cerere.Va multumes