Intrebare:
"Cumnata mea a lucrat in Romania in perioada 1977-1984, si pentru aceasta perioada are o adeverinta. Acum are 51 de ani si lucreaza in Ungaria fiind cetatean maghiar. Ar vrea sa stie ce trebuie sa faca ca aceasta vechime sa i se recunoasca in Ungaria. Multumesc anticipat! "
Raspuns:
"In ceea ce priveste acordarea unei pensii, va aducem la cunostinta ca persoanele care au lucrat în mai multe state membre ale Uniunii Europene pot beneficia de prestatii de pensie acordate în conformitate cu legislatia comunitara în domeniul securitatii sociale, aceasta devenind direct aplicabila în România începând cu data de 01.01.2007.
In cazul în care cumnata dvs. a lucrat atât pe teritoriul României cât si pe teritoriul Ungariei si a platit si plateste contributii de asigurari sociale în sistemele de pensii ale acestor state, va beneficia de drepturi de pensie în conformitate atât cu legislatia maghiara, cât si cu cea româna, conform prevederilor Regulamentelor comunitare nr.1408/1971 si nr.574/1972.
Pentru confirmarea perioadei de asigurare din România este necesar ca persoana interesata sa completeze Formularul E 207, intitulat „Certificat privind cariera asiguratului” la care se ataseaza documente care atestă perioadele de asigurare sau cele echivalente realizate pe teritoriul României (ex: copia certificata a carnetului de munca sau adeverinta, in original). Acest formular E207 va fi depus împreuna cu cererea pentru stabilirea dreptului la prestaţii, la instituţia de la locul de reşedinţă al persoanei interesate.
In cazul în care cumnata dvs. a lucrat atât pe teritoriul României cât si pe teritoriul Ungariei si a platit si plateste contributii de asigurari sociale în sistemele de pensii ale acestor state, va beneficia de drepturi de pensie în conformitate atât cu legislatia maghiara, cât si cu cea româna, conform prevederilor Regulamentelor comunitare nr.1408/1971 si nr.574/1972.
Pentru confirmarea perioadei de asigurare din România este necesar ca persoana interesata sa completeze Formularul E 207, intitulat „Certificat privind cariera asiguratului” la care se ataseaza documente care atestă perioadele de asigurare sau cele echivalente realizate pe teritoriul României (ex: copia certificata a carnetului de munca sau adeverinta, in original). Acest formular E207 va fi depus împreuna cu cererea pentru stabilirea dreptului la prestaţii, la instituţia de la locul de reşedinţă al persoanei interesate.
Pentru stabilirea drepturilor de pensie de bătrâneţe (pentru limită de vârstă, anticipată, anticipată parţială), de invaliditate şi de urmaş, persoana îndreptăţită se adresează unei singure instituţii, cererea astfel depusă fiind valabilă pentru toate instituţiile la legislaţia cărora persoana respectivă a fost supusă.
Cererea pentru stabilirea dreptului la prestaţii se depune la instituţia de la locul de reşedinţă al persoanei interesate, dacă lucrătorul/asiguratul sau după caz, asiguratul decedat, a fost supus legislaţiei acestei instituţii.
Cererea pentru stabilirea dreptului la prestaţii se depune la instituţia de la locul de reşedinţă al persoanei interesate, dacă lucrătorul/asiguratul sau după caz, asiguratul decedat, a fost supus legislaţiei acestei instituţii.
Cu bine,
Specialist pensii"
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu