Pe data de 30 aprilie 2009, am primit treo noi raspunsuri la speta noastra lansata la data de 17 aprilie 2009.
Primul dintre acestea a venit de la Casa Judeteana de Pensii Dolj, raspuns in termen, chiard aca nu foarte rapid, din pacate incorect si fara nicio argumentare legislativa.
Fara nicio semnatura, acesta a venit de la adresa de e-mail office@pensiidolj.ro.
Surpriza noastra insa a venit in urma incercarii accesarii site-ului acestei case teritoriale de pensii. Astfel la adresa www.pensiidolj.rdscv.ro, singura descoperita in urma cautarii cu motorul de cautare Google, ni se spune ca site-ul este momenan dezactivat şi ni se dau doua numere de telefon la care putem contacta institutia. Tot mai bine decat nimic. De asemenea, Google ne spune ca intram pe site pe propria noastra raspundere pentru ca putem fi expusi unor virusi internautici.
Incercand de la distanta sa vedem ce se intampla, am descoperit ca esti un site in formare (sa speram), pe numele lui www.pensiidolj.ro, cu o interfata frumoasa, dar la care nu merge niciun link.
Prin urmare, vom da mai jos note doar pentru ceea ce am constatat, ceea ce inseamna aproape 0 pe linie, insa promitem ca vom reveni spre sfarsitul lunii mai cu un „later edit” daca vreunul dintre site-uri va fi pus in functiune si vom reevalua aceasta notare destul de slaba, dar nu este vina blogului nostru. Avand in vedere insa ca incunostiintam toate casele de pensii ulterior fiecarei recenzii asupra site-urilor, notele vor fi mai mici in recenzia finala a CJP Dolj pentru ca stiu la sa se astepte.
Criterii :
1. Interfaţa, informaţie despre instituţie, date de contact-Nota 2
Un punct pentru felul cum arata interfata la www.pensiidloj.ro, in speranta ca de la aceasta vor pleca pentru a construi viitorul site.
Un punct pentru ca au mentionat pe primul site ca este partial dezactivat şi, mai ales, pentru cele doua numere de telefon existente acolo pentru informatii.
2. Frecvenţa înnoirii (update-uri)-Nota 0
Unde vor fi note de 0, nu le mai comentam pentru ca nu avem de unde sa culegem aceste informatii in lipsa unui site de recenzat.
3. Uşurinţa de a ajunge la informaţiile esenţiale, având în vedere categoriile de beneficiari (în special, pensionari)-Nota 0
4. Respectarea H.G. nr. 1723/2004 privind aprobarea Programului de măsuri pentru combaterea birocraţiei în activitatea de relaţii cu publicul-Nota 0
5. Informaţii despre categoriile de pensii din sistemul public, stabilirea şi plata pensiilor-Nota 0
6. Acte necesare privind anumite categorii de cereri depuse la casele teritoriale şi formularele-tip-Nota 0
7. Informaţii privind contribuţiile de asigurări sociale-cote, modalitatea de întocmire şi depunere. Programe necesare-Nota 0
8. Promptitudinea şi corectitudinea în rezolvarea petiţiilor online. Întrebări şi răspunsuri-Nota 3
Pentru primirea raspunsului intr-un timp relativ scurt, mai putin de doua saptamani si pentru usurinta cu care merge inca adresa de e-mail a CJP Dolj, office@pensiidolj.ro.
Din pacate, corectitudinea acestui raspuns a lasat de dorit, gandindu-ne doar la acel pensionar, cum ar fi fost respinsa cererea lui daca s-ar duce la ghiseu in luna si anul preconizate in raspuns.
Rezolvarea spetei, de altfel, nu a fost argumentata in niciun fel din punct de vedere a legislatiei in vigoare si nici semnata de vreun functionat sau serviciu ale casei teritoriale de pensii.
9. Bilete de tratament-Nota 0
10. Legislaţie-Nota 0
Punctaj total: 5
NOTA FINALĂ: 0,5
1. Interfaţa, informaţie despre instituţie, date de contact-Nota 2
Un punct pentru felul cum arata interfata la www.pensiidloj.ro, in speranta ca de la aceasta vor pleca pentru a construi viitorul site.
Un punct pentru ca au mentionat pe primul site ca este partial dezactivat şi, mai ales, pentru cele doua numere de telefon existente acolo pentru informatii.
2. Frecvenţa înnoirii (update-uri)-Nota 0
Unde vor fi note de 0, nu le mai comentam pentru ca nu avem de unde sa culegem aceste informatii in lipsa unui site de recenzat.
3. Uşurinţa de a ajunge la informaţiile esenţiale, având în vedere categoriile de beneficiari (în special, pensionari)-Nota 0
4. Respectarea H.G. nr. 1723/2004 privind aprobarea Programului de măsuri pentru combaterea birocraţiei în activitatea de relaţii cu publicul-Nota 0
5. Informaţii despre categoriile de pensii din sistemul public, stabilirea şi plata pensiilor-Nota 0
6. Acte necesare privind anumite categorii de cereri depuse la casele teritoriale şi formularele-tip-Nota 0
7. Informaţii privind contribuţiile de asigurări sociale-cote, modalitatea de întocmire şi depunere. Programe necesare-Nota 0
8. Promptitudinea şi corectitudinea în rezolvarea petiţiilor online. Întrebări şi răspunsuri-Nota 3
Pentru primirea raspunsului intr-un timp relativ scurt, mai putin de doua saptamani si pentru usurinta cu care merge inca adresa de e-mail a CJP Dolj, office@pensiidolj.ro.
Din pacate, corectitudinea acestui raspuns a lasat de dorit, gandindu-ne doar la acel pensionar, cum ar fi fost respinsa cererea lui daca s-ar duce la ghiseu in luna si anul preconizate in raspuns.
Rezolvarea spetei, de altfel, nu a fost argumentata in niciun fel din punct de vedere a legislatiei in vigoare si nici semnata de vreun functionat sau serviciu ale casei teritoriale de pensii.
9. Bilete de tratament-Nota 0
10. Legislaţie-Nota 0
Punctaj total: 5
NOTA FINALĂ: 0,5
2 comentarii:
buna seara,
numele meu este carmen si ma adresez voua acelor care puteti sa-mi dati un raspuns concret la problema noastra.
va vorbesc in numele bunicii mele care este vaduva de cel putin 50 de ani si care nu are nici o pensie si a ajuns sa traiasca din ajutorul pe cre il are de la cei 2 copii care si ei la randul lor au ramas fara serviciu .in timp nu au mai avut posibilitatea sa-i mai plateasca lumina si astfel a ajuns singurul om din sat care a ramas fara lumina.casnicia ei cu un cadru militar a durat aproape 9 ani in urma careia au rezultat si 2 copii.i-a fost refuzat dreptul de a primi pensie de urmas ptr ca nu a avut cel putin 10 ani de casnicie cu sotul decedat.doresc sa va spun ca sotul ei,bunicul meu a murit de tuberculoza,boala pe care s-a imbolnavit in timpul serviciului din cauza conditiilor nefavorabile de lucru .din cate mi-a povestit bunica mea pe vremea aceea a sapat la transeee si de acolo s-a imbolnavit de tuberculoza.la cel mult un an bunicul eu a decedat .imi cer scuze ca nu va pot povesti detaliat totul dar asta este tot ce am putut afla de l bunica mea careia ii este f greu sa vorbeasca de acele vremuri.ma doare sufletul prntru ea dar nu stiu ce pot face sa o pot ajuta.navigand pe net am gasit o lege nr.164 din 7 aprilie 2001 cap.2-care m-q pus pe gandit.oare sa fie posibil ca bunica mea sa beneficieze de pensie dar ea sa nu fi fost informata de aceasta lege si ea sa nu stie ca se incadreaza la cap 2 sectiunea a 3 a-pensia de urmas,art.40 alin.2.nu stiu ce sa fac
VA ROG CU RESPECT SA-MI DATI UN SFAT.
CARMEN
Intr-adevar, din cele spuse de dvs., bunica ar putea sa se incadreze in art. 40 alin. 2 din Legea nr. 164/2001, care prevede ca "soţul supravieţuitor are dreptul la pensie de urmaş, indiferent de vârsta şi de durata căsătoriei, dacă decesul soţului susţinător s-a produs în timpul activităţii, ca urmare a unui accident în timpul şi din cauza serviciului, a unui accident asimilat acestuia conform legii, a unei boli contractate în timpul şi din cauza îndeplinirii serviciului militar, asimilată unei boli profesionale, sau a tuberculozei şi dacă nu realizează venituri lunare provenite dintr-o activitate profesională pentru care asigurarea este obligatorie sau acestea sunt mai mici decât un sfert din salariul mediu brut pe economie."
Problema cea mai mare este cum faceti dovada ca sotul decedat a avut drept cauza a mortii una dintre cele prevazute de lege.
Va recomandam sa cautati toate actele medicale din ultimul an al vietii, din care sa reiasa ca tuberculoza este cauza mortii, certificatul constatator al decesului si sa mergeti cu acestea la medicul expert al asigurarilor sociale din sistemul militar, precum si la Directia de pensii din cadrul Ministerului Apararii Nationale.
Trimiteți un comentariu